Outsourcing oznacza wykorzystywanie zewnętrznych zasobów, czyli zlecanie części zadań firmom zewnętrznym, specjalizującym się w konkretnej branży w oparciu o długoterminową współpracę w danym obszarze.
Formica praktykuje od lat, z ogromnym powodzeniem, outsourcing informatyczny, specjalizując się w pełnieniu funkcji:
- Inspektor Ochrony Danych, zapewniając klientowi stałe wsparcie konsultacyjne, rozumiane poprzez regularne wizyty w siedzibie klienta, oraz kontakt telefoniczny i mailowy,
- gwaranta bezpieczeństwa systemów IT , skupiającego uwagę na ocenie systemów IT, analizując konfigurację serwerów, aplikacji, stacji roboczych i urządzeń sieciowych. Dodatkową korzyścią ze współpracy z Formica jest możliwość skorzystania z abonamentowej usługi w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego,
- Administratora zarządzającego majątkiem oprogramowania, czyli bieżącym aktualizowaniu Polityki Zarządzania Oprogramowaniem i nadzorującego przestrzeganie zapisanych w niej reguł i zasad, aktualizacji i sporządzaniu porozumień pracowniczych, a także doradztwie w zakresie licencjonowania oraz wsparcia merytorycznego i technicznego,
- serwisanta technicznego IT, który służył będzie pomocą merytoryczną i techniczną w zakresie hardware’u i software’u, co w praktyce oznacza naprawę i konserwację sprzętu, instalację oprogramowania oraz inne czynności, związane z pracą komputerów, ich bezpieczeństwem oraz bezawaryjnym funkcjonowaniem sieci informatycznej.
Zalety outsourcingu:
- redukcja kosztów,
- oszczędność czasu,
- wysoka jakość wykonywanych zadań,
- współpraca ze specjalistami.
Świadczenie usług outsourcingu pozwala na optymalizację biznesu. Celem firmy Formica jest wsparcie instytucji w ramach działań zmierzających w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa w systemach informatycznych oraz danych przetwarzanych przy ich udziale. Dzięki tej współpracy organizacje mogą koncentrować swoją uwagę na innych, istotnych obszarach działalności, oszczędzając przy tym czas, zatrudniając specjalistów.
Proponowana przez Formica oferta abonamentowa przynosi klientowi wyłącznie korzyści.
Ceny usług są konkurencyjne, a profesjonalny nadzór systemów IT oraz wsparcie merytoryczne i konsultacyjne przez cały okres obowiązywania umowy współpracy, dają poczucie bezpieczeństwa.